ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - مقالات کارآفرینی و مدیریت

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
چهارشنبه, 16 مرداد 1392 18:30

۵ اصل شکست در امور مالی

نوشته شده توسط

گاهی اوقات اشتباهات کاملا مشهودی را در زندگی برای بارها و بارها تکرار می کنیم. سرمایه گذاری نیز از این امر مستثنی نیست. افرادی که معمولا دارای حافظه خوبی نیستند، یک اشتباه را به کرات در مورد مسائل اقتصادی تکرار می کنند.

اگر شما در مورد اصول ابتدایی علوم اقتصادی آگاهی کاملی نداشته باشید، سرمایه گذاری برای شما تبدیل به یک امر پیچیده می شود. هر کس برای بهره مندی از آینده ای روشن تر، باید از همین حالا راه و روش صحیح سرمایه گذاری را بیاموزد. خیلی ها سفارش می کنند که چه کنید تا سرمایه گذار موفقی باشید، اما این مطلب می گوید اگر چه کاری انجام دهید، در سرمایه گذاری شکست می خورد.

 سردرگمی بین کوتاه مدت و بلند مدت

فنونی وجود دارند به نام فنون مدیریت فعال که با استفاده از آن می توان برای خرید یا فروش کالای سرمایه ای تصمیم گرفت، ولی گاه پیش می آید که با رعایت آنها هم سرمایه گذاران ضرر می کنند. مثلا مشاهده می شود که بعضی از سرمایه گذاران هنگامی که قیمت ها پایین آمده و احساس می کنند پول خود را از دست داده اند، شروع به فروش می کنند و زمانی که وضع بازار خوب است و قیمت ها بالاست، اقدام به خرید می کنند. برخی از کارشناسان معتقدند: «یکی از بزرگ ترین اشتباهات زمانی پیش می آید که به سرمایه گذاری بلندمدت خود با دید کوتاه مدت نگاه کنید.»

آنچه بیشتر مردم انجام می دهند این گونه است. وقتی مردم تصمیم به فروش می گیرند که بازار خراب است و خریدار کم، اما زمانی می توان به قیمت خوب فروخت که بازار در شرایط خوبی باشد. در این شرایط باید سوال کرد: چگونه می خواهید سرمایه خود را بازیابید، در حالی که سرمایه گذاری خود را تبدیل به پول نقد کرده اید. پول در شرایط عادی صرف نظر از تغییرات بازار، می تواند متوسطی از ارزش را به شما بدهد.» اگر شکنندگی بازار شما را نگران می کند، با یک مشاور سرمایه گذاری مشورت کنید تا شما را درباره وضعیت بازار راهنمایی کند، اما در کنار آن به اندازه کافی درباره کاری که می خواهید انجام دهید تحقیق کنید تا بدانید مشاور شما کفایت لازم را دارد؟

وفاداری به سرمایه گذاری های طولانی

همانطور که یک بوکسور باید بداند چه زمانی باید ضربه بزند و چه موقعی عقب بکشد، یک سرمایه گذار هم باید یاد بگیرد چه موقع کنار بکشد. همیشه سرمایه گذاری ها منجر به سود نمی شوند. باید بتوانید بر احساسات خود غلبه کنید تا اشتباهات خود را شناسایی کنید و جلوی ضرر را بگیرید. این اصل را به یاد داشته باشید دچار طمع نشوید! اگر دیدید از سرمایه گذاری شما بوی خوشی نمی آید، هیچ گاه نشانه های خوبی از آن شنیده نمی شود. آن را ۱۰ سال نگه ندارید، چون همه پولتان را از دست خواهید داد.

خرید نسیه

نسیه خرید کردن؛ یعنی پول مصرف امروز را فردا دادن. باید مواظب این روش بود. در دنیا نیز نسبت به روش های اعتباری خرید هشدار می دهند. خرید کردن توسط اعتبار، یعنی خرج کردن پول فردا به خاطر هوس امروز! معمولا خرج کردن به این روش منجر به پشیمانی می شود و نتیجه آن یک دور باطل از بدهکاری است. کاری نکنید که درآمد امروز به خاطر ولخرجی های دیروز مصرف شود.» راه حل رهایی از این سیاه چال، کم کردن مخارج غیرضروری و کمی صرفه جویی است، تا اینکه بدهی ها حل شوند، ولی تجربه نشان داده کسی که در چاله خرید با اعتبار گیر می کند، به ندرت می تواند از آن خارج شود. تعادلی بین بدهی ها و هزینه های کنونی برقرار کنید؛ به طوری که پس از مدتی این بدهی ها را صاف کنید و در عین حال خیلی زیر فشار نباشید. اگر اکنون بتوانید برای خرید چیز هایی که هوس کرده اید بخرید، کمی صبر کنید در آینده هم اعتبار خود را خواهید داشت و می توانید از آن استفاده کنید، با این تفاوت که کمتر بدهکار خواهید بود. همیشه استفاده از اعتبار را به تعویق بیندازید و هر بار بگویید دفعه بعد با آن خرید می کنم دفعه بعد و دوباره دفعه بعد.» شما هنوز هم می توانید خوش باشید، ولی ابتدا پس انداز خود را کنار بگذارید. به این روش هزینه بلندمدت شما کاهش خواهد یافت.

گرفتن وام های با بهره بالا

شاید دلیل خوبی برای گرفتن وام داشته باشید، اما یک لحظه فکر کنید که نتوانسته اید اقساط خود را بپردازید و مامور بانک در راه خانه شماست تا آن را مصادره کند! تصفیه یک وام زمان زیادی می خواهد. اگر می توانید با بهره پایین تر وام خود را تصفیه کنید و سعی کنید برای خرید های بزرگ خود به اندازه کافی پس انداز کنید. برای این منظور می توانید یک حساب پس انداز اضطراری باز کنید. تا اینکه وامی بگیرید که عرصه را بر شما تنگ کند. اگر مجبورید وام بگیرید پس از اینکه به اندازه کافی پس انداز کردید، می توانید کمتر وام بگیرید و بهره کمتری هم بپردازید. پس انداز شما می تواند به صورت طلا، نقره یا سهام باشد که در شرایط تورمی بالا این راه ها بیشتر توصیه می شوند. بهترین کار این است که حسابی باز کنید که نتوانید از آن پول بردارید، ولی بتوانید به صورت ماهیانه در حساب خود پس انداز کنید. برای آینده ای راحت تر پس انداز کنید تا از چپاول حسابتان توسط خودتان جلوگیری کنید.

اعتماد به افراد با مهارت های محدود

نمی توان از کسی که دانش لازم را ندارد برای سرمایه گذاری کمک گرفت و به نصایح او گوش داد. افراد معمولی معمولا بازیچه حرفه ای ها یا قربانی طمع خود هستند. البته برخی مواقع این افراد شاید مهم باشند، اما در عرصه سرمایه گذاری متخصص نباشند؛ بنابراین اعتماد به افراد غیرمتخصص هزینه دارد. اگر در دام چنین نصایحی افتادید، شاید بهترین راه قبول مشکل باشد. باید آن را به عنوان یک درس دردناک قبول کنید. به این امید که این درس برای شما خیلی گران تمام نشود. درباره سرمایه گذاری خود دوباره تحقیق کنید و با توجه به شرایط خود که آیا می خواهید در بلندمدت یا کوتاه مدت سرمایه خود را بازیابید، بهترین تصمیم را بگیرید، اما برای دفعه بعد که می خواهید سرمایه گذاری کنید علاوه بر اینکه از کمک افراد حرفه ای بهره می برید، باید در مورد سرمایه گذاری تان خودتان هم تحقیق کنید و ببینید اکنون شرایط بازار چگونه است؟ شرایط تاثیرگذار بر آن چه هستند؟

اگر سهام شرکتی را می خرید درباره وضعیت شرکت، درآمدها و نحوه مدیریت آن اطلاعاتی به دست آورید.

آیا بازار آنها رو به رشد است؟ آیا اکنون در بازار موفق عمل می کنند و این موفقیت در آینده هم ادامه خواهد داشت؟ آیا بزرگان سرمایه تمایلی به خرید این سهام دارند؟ اگر برای کالای سرمایه ای پول خود را می دهید، آیا این کالا تاییدیه های لازم را دارد؟ آیا شرکتی که به شما محصول خود را عرضه می کند، گواهینامه معتبر دارد؟ آیا تولید کننده آن برای همه کالا های خود گواهینامه معتبر دارد؟

منبع : سیمرغ

خواندن 5360 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی احداث کارخانه معرق سنگ

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث کارخانه معرق سنگ سال نگارش: 89 تعداد صفحه: 34 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت ...
2 تعداد فروش
ریال 1,200,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی تولید مسواک ارگانیک

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید انواع مسواک ارگانیک سال نگارش:97 تعداد صفحه: 60 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرم ...
5 تعداد فروش
ریال 2,000,000

طرح توجیهی تولید نان سنتی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید نان سنتی  سال نگارش: 91 تعداد صفحه: 52 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرمت فایل: d ...
7 تعداد فروش
ریال 1,500,000

طرح توجیهی تولید پودر کتلت

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید پودر کتلت گیاهی سویا  سال نگارش: 92 تعداد صفحه: 24 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. ...
0 تعداد فروش
ریال 1,300,000
طرح توجیهی احداث کارخانه معرق سنگ
طرح توجیهی تولید مسواک ارگانیک
طرح توجیهی تولید نان سنتی
طرح توجیهی تولید پودر کتلت

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام