ايران صنعت - طرح توجيهي و مشاوره سرمايه گذاري

فروشگاه طرح توجیهی فایل های منسبد خرید

ایران صنعت - مقالات کارآفرینی و مدیریت

آخرین راهنمای انتخاب

کلیه مطالب راهنمای انتخاب ...

راهنمای سرمایه گذاری

همه مقالات مرتبط ...
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 45
یکشنبه, 11 اسفند 1392 14:30

چالش های مدیریت منابع انسانی پیش روی مدیران (بخش سوم)

نوشته شده توسط

اصل ۲۱: اکثر انسانها “فکر می کنند” ویژگی های یک رهبر خوب را می دانند

با وجود اینکه محققان در تشخیص افرادی که توانایی رهبری در آنها زیاد است، مشکل دارند؛ اما به نظر می رسد افراد عادی اجتماع در انجام این کار مشکل چندانی ندارند. شاید این توصیه کمی غیر اخلاقی باشد: “اگر حتی نتوانید یک رهبر باشید، حداقل قیافه یک رهبر را به خود بگیرید” شما می توانید خود را در نظر دیگران اینگونه نشان دهید: با هوش با شخصیت، قاطع، خوش گفتار، صریح، سخت کوش و با ثبات در گفتار و رفتار.

 

 

اصل ۲۲: رهبران اثر بخش می دانند که موضوعات را در چه چارچوبی بیان کنند

چارچوب دهی در واقع راهکاری است که با استفاده از آن می توان از گفتار، به منظور معنا بخشیدن به پدیده ها استفاده کرد. توانایی رهبران سیاسی در انتخاب چارچوب مناسب برای بیان مشکلات و اشاره به خواسته های مخالفان، حکم مرگ یا زندگی سیاسی آنها را رقم می زند.

 

اصل ۲۳: همان چیزی را بدست می آورید که انتظارش را دارید

به انتظارات باید به دید “فرض خود – تایید” نگاه کرد. وقتی از کسی انتظار داریم که به احتمال زیاد کاری را به صورت درست و موفقیت آمیز انجام دهد، این انتظار باعث می شود که او این کار را به صورت درست انجام دهد. اگر با افراد مانند یک بازنده رفتار کنید، شما را ناامید نخواهند کرد. اگر با آنها به عنوان فردی توانا که می تواند امور را به بهترین شکل ممکن اداره کند، برخورد کنید، آنها همه تلاش خود را برای اثبات این فرض خواهند کرد. انتظارات ذهنی مدیران بر روی رفتار آنها با کارمندان تاثیر گذار است.

 

اصل ۲۴: کاریزما،آموختنی است

هر انسانی می تواند ویژگی کاریزماتیک بودن را با آموزش کسب کرده و از مزایای یک رهبر کاریزماتیک بهره مند شود.ویژگی های عمومی رهبران دارای کاریزما، شامل چنین مواردی است: اعتماد به نفس، داشتن چشم اندازی قوی از آینده ای مطلوب، توانایی تشریح آن چشم انداز، عقیده محکم به آرمان وتمایل به ایجاد تغییرات بنیادین. دیده  شده است که انسان می تواند با برداشتن سه قدم زیر، ویژگی کاریزماتیک را کسب کند. نخست، لازم است که پیش شرط های کاریزماتیک شدن را در خود ایجاد کنید.از احساسات به عنوان کاتالیزوری برای ایجاد اشتیاق وغیرت استفاده کنید.تنها از زبان خود استفاده نکنید، بلکه با تمام وجود خود با دیگران صحبت کنید.دوم اینکه جاذبه ای ایجاد کنید تا دیگران را به همراهی با شما ترغیب کند.سوم اینکه استعداد دیگران را با برانگیختن احساسات آنها شکوفا کنید.

 

اصل ۲۵: دیگران را به خودتان وابسته کنید!

لازم نیست حتما یک مدیر و یا یک کارمند عالی مقام باشید تا بتوانید قدرت را در اختیار بگیرید. تاثیرگذاری بر دیگران را می توان با ویژگی های شخصیتی نیز بدست آورد. متخصص بودن و کاریزماتیک بودن نمونه هایی از این ویژگی ها هستند. با در اختیار داشتن منابع سازمانی مهم و کمیاب می توان قدرت را در دست گرفت ودیگران را به خود وابسته کرد. اگر چیزی به وفور یافت می شود، در اختیار گرفتن آن قدرت شما را افزایش نخواهد داد.

 

اصل ۲۶: سبک رهبری خود را با شرایط فرهنگی تطبیق دهید

فرهنگ به دو طریق می تواند بر شیوه رهبری تاثیر بگذارد اول آنکه به ارزش ها و ترجیحات رهبر شکل می دهد و دوم اینکه، رفتار های مورد قبول از زیر دستان را تعیین می کند.

 

اصل ۲۷: وقتی که رهبری مهم نیست

حقیقت اینست که بسیاری ازموفقیت ها و شکست هایی که در سازمانها بوجود می آید، حاصل عواملی است که از حوزه اختیارات رهبر سازمان خارج است. به بیان دیگر، این اعتقاد که برخی از شیوه های رهبری، فارغ از شرایط محیطی، همواره موثر و کارا خواهد بود، ممکن است درست نباشد. عوامل جانبی، تاثیر گذاری نقش رهبر در بازدهی کارکنان را کاهش می دهند. آنها گاه نفوذ و و اثر گذاری یک رهبر را خنثی می کنند.

 

اصل ۲۸: گوش دادن با شنیدن فرق دارد

شنیدن، دریافت امواج صوتی است که از طریق هوا به گوش های ما می رسد. گوش دادن، تلاش برای درک معنی چیزهایی است. برای شنونده فعال می توان هشت ویژگی برشمرد:

 ۱ – ارتباط چشمی را حفظ کنید.

 ۲- با چهره خود ونیز با سر تکان دادن، گفته های طرف مقابل را تایید کنید.

 ۳- از رفتار، حرکات و یا ژست هایی که موجب به هم خوردن تمرکز حواستان می شود اجتناب کنید.

 ۴- سوال بپرسید.

۵- جمله بندی طرف مقابل را تغییر دهید.۶-هرگز سخنان طرف مقابل را قطع نکنید.

۷- بیش از حد صحبت نکنید.

۸ - تغییر نقش از شنونده به گوینده و بالعکس را،آرام و بی تنش انجام دهید.

 

اصل ۲۹: از کانال ارتباطی مناسب استفاده کنید

انتخاب کانال مناسب برای برقراری ارتباط، باید بر اساس اینکه پیام مورد نظر تا چه حد عادی و یا خارج از روال عادی است، صورت گیرد. اثربخش ترین مدیران، دائما با گسترش کانال های غنی ارتباطی پرداخته و بیش از پیش به ابزارهای این نوع ارتباط پناه می آورند.

 

اصل ۳۰: به شبکه غیر رسمی تبادل اطلاعات ،گوش فرا دهید

انسانها در مواجه با شرایطی که برای آنها از اهمیت بالایی بر خوردار است، زمانی که نکات مبهمی برایشان وجود دارد و نیز وقتی اضطراب سازمان را فرامی گیرد، به شایعه و شایعه پراکنی رو می آورند. مدیران تیزهوش و توانمند، وجود شبکه های غیر رسمی را به رسمیت شناخته و می کوشند از این شبکه ها به نفع سازمان استفاده کنند.

 منبع : دکتر پول

خواندن 11387 دفعه

دانلود جدیدترین طرح های توجیهی آماده

طرح توجیهی احداث مجتمع رفاهی گردشگری بین راهی

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل احداث مجتمع خدمات تفریحی گردشگری سال نگارش: 98 تعداد صفحه: 65 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد ب ...
1 تعداد فروش
ریال 1,700,000
جزئیات خرید

طرح توجیهی تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن (PVC) سال نگارش: 97 تعداد صفحه: 44 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خوا ...
4 تعداد فروش
ریال 1,300,000

طرح توجیهی تولید کود NPK

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل تولید کود های شیمیایی NPK سال نگارش: 90 تعداد صفحه: 50 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فر ...
3 تعداد فروش
ریال 1,700,000

طرح توجیهی لیزینگ خودرو

عنوان طرح: طرح توجیهی کامل ارائه خدمات لیزینگ خودرو سال نگارش: 91 تعداد صفحه: 33 نحوه دریافت: بعد از اتمام پرداخت، فایل قابل دانلود خواهد بود. فرم ...
6 تعداد فروش
ریال 1,500,000
طرح توجیهی احداث مجتمع رفاهی گردشگری بین راهی
طرح توجیهی تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن
طرح توجیهی تولید کود NPK
طرح توجیهی لیزینگ خودرو

نظرات مشتریان

  • 0
  • 0

افتخارات و مجوزهای ایران صنعت


گواهی ثبت اختراع ایران صنعت گواهی کارآفرین برتر ایران صنعت گواهی عضویت در انجمن مشاوران سرمایه گذاری و نظارت طرح ها ایران صنعت پروانه خدمات فنی و مهندسی ایران صنعت تندیس کارآفرین برتر ایران صنعت عضویت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نماد سرآمدی ایران صنعت

معرفی ایران صنعت

نگارش طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی در حوزه های مختلف از قبیل: صنعت، کشاورزی و دامپروری، خدمات، گردشگری و توریست سلامت تخصص ایران صنعت بوده و از سال 1386 خدمات رسان سرمایه گذاران عزیز در این حوزه بوده ایم. ما در راستای کمک به سرمایه گذاران بخش فروشگاه دانلود طرح توجیهی آماده را راه اندازی نموده ایم تا با حداقل هزینه از پروژه های مختلف اطلاعات جامعی دریافت نمایند.

تلفن تماس: 05691011020
                 05632255578
همراه : 09393623135

ساعات پاسخگویی: هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 - بجز ایام تعطیل

ایمیل: isanat85[at]gmail.com

 ایران صنعت در لینکداین ایران صنعت در اینستاگرام  ایران صنعت در تلگرام